2021. sze 21.

Diéta: 21 óra böjt, 3 óra evés - bármit és bármennyit

írta: Andi82
Diéta: 21 óra böjt, 3 óra evés - bármit és bármennyit

Eredmény: 

Kezdősúly: 65,6 kg
10 hét után: 59,0 kg
Cél: 55kg

Mi is ez?

Ez a diéta napi 21 órás böjtből és 3 órás evésből áll. Ebben a három órában viszont bármit és bármennyit lehet enni. 

Olvastam olyan verzióról is, hogy 1 órán belül kell elfogyasztani az ételt, ami nem korlátlan mennyiséget jelent. A tányér mérete is meg van adva: 28 cm-es átmérőjű és maximum 7 cm magas lehet. Az én diétám nem ilyen.

Ennél, amit én csinálok a mennyiség nincs meghatározva. Ami fontos, hogy ne édességgel, ne junk fooddal stb indítsuk az étkezést. Ezt néha megszegem, de mondjuk heti négyszer vagy ötször az első étkezésem zöldségből áll, ami mellé húst, burgonyát vagy tésztát, rizst eszem. Egészséges, nem egy hatalmas kalória mennyiség, mégis telít.

Ha junk fooddal vagy nasival kezdem, valószínűleg azzal is folytatom. Egy pizza után már biztos nem fog egy tál rendes élet lecsúszni. Egy-egy ilyen nappal nincs gond, de hosszabb távon csak ártunk magunknak. Fogyás így is lehetséges, csak nem egészségesen.

Ahogy írtam általában egy tál rendes étellel kezdek. Utána bármit, amit megkívánok. Kenyeret felvágottal, 1-2 szelet süteményt, jégkrémet. Nem számolom a kalóriát (eleinte számoltam, de más okból: azért, hogy meglegyen a minimum) Elég sokszor sütünk különböző süteményeket itthon, így szinte mindig van valami finomság a hűtőben.

Hollandok nagyon jók ezekben sütemény porokban. 1-5 euró között lehet megvenni, általában vajat/margarint, tojást, kevés tejet kell hozzáadni és megsütni. Van, amihez friss gyümölcs is szükséges.
Mindig van itthon pár különböző ízű, ilyen gyorsan elkészíthető süteményporunk, meg legalább 3-4 csomag 250g-os margarin. Ha megkívánunk valamit, nem kell azon gondolkozni van-e itthon minden hozzá.
Gyerekek is simán el tudják készíteni és tényleg finomak

img-20210504-wa0000.jpg

.

Napközbeni éhség

Nekem 2 hét kellett, mire a szervezetem hozzászokott ehhez a diétához. Első pár napban nagyon éhes voltam, de ez hamar elmúlt. Napközbeni kávé és gyógytea is segít az éhség elűzésében. Szigorúan üresen. Nincs benne tej, cukor, méz vagy bármilyen édesítő. Természetesen sok-sok vizet is elfogyasztok. Eleinte 2,5-3 litert. Most, hogy kissé hűvösebb van, 2-2,5 litert.

Túl alacsony kalória bevitel

A két hét inkább arra kellett, hogy tudjak eleget enni. Az első napokban egyszerűen nem voltam képes rá. Megettem egy tál ételt és majd kipukkadtam. Egyszerűen semmi más nem fért belém abban a 3 órában. Emiatt természetesen másnap semmi energiám nem volt. Pár nap után rá kellett jönnöm: nekem ez nem megy. Kissé változtattam a diétán. A tál „egészséges” ételt korábban ettem meg – olyan 3-4 óra fele. Este 7-9 között pedig, amit megkívántam. (nyilván ez már nem az a diéta, amit követni szerettem volna, de bele sem akartam halni)
A második héten már kezdtem a két étkezés időpontját kissé közelebb tolni egymáshoz. Ennek a hét végére képes voltam 3-4 órán belül eleget enni.

Harmadik héttől kezdve pedig 3 órán belülre csökkentve ezt.

Ez volt a 3. heti menüm (azóta már ennél is többet eszem):

Hétfő: Kolbász, főtt krumpli, vörösbab. 3 melegszendvics ketchuppal. (félbevágva – ezért 6)

week3food-monday.jpg

Kedd: Saoto leves. Rántott hús, cékla, hosszú bab. (nem biztos, hogy ez a magyar megfelelője)

Saoto leves: Csirkefilét apróra vágom, vízben megfőzőm. Pár leveskockát beledobok. Szerecsendióval, gyömbérrel, zellerrel, szegfűszeggel ízesítem.

Az összes többi hozzávalót, közvetlen fogyasztás elött tesszük bele. Úgy mint:

  • főtt tojás
  • sült, ropogós hagyma
  • taugé (babcsíra)
  • sült – nagyon vékony krumpli, inkább chips szerűség.
  • Főtt rizs

A kedvenc levesem. Suriname-ból származik. Anyósomtól tanultam. Vijay már Hollandiában született, de a szülei Suriname-ból költöztek ide. Suriname egy kis dél-amerikai ország, 570 ezer lakossal, holland gyarmat volt.

week3food-tuesday.jpg

Ez lenne a "hosszúbab":

bab-suriname.jpg

Szerda: Fasírt, hosszú bab (ami megmaradt tegnapról), főtt krumpli, burgonyasaláta, fokhagymás kenyérlepény, amit anyósom készít. Zserbó.

week3food-wednesday.jpg

Az egyszerű süteményporok mellett azért néha szoktunk "rendes" süteményeket is készíteni. Ha épp időnk engedi.

zserbo.jpg

Csütörtök: Kevés sült disznóhús, édesburgonya, lecsóféleség. (paprika, paradicsom, padlizsán főzve), kenyér. Ezután 2 szalámis, sajtos szendvics és zserbó.

week3food-thursday.jpg

Péntek: Tükörtojás 3 tojásból, sajttal a tetején, célkával, 2 zsemlével. Később 2 sajtkrémes, májkrémes zsemle.

week3food-friday.jpg

Szombat: Húsos krokett (fagyasztóból), okra, kifli. 4 szalámis, sajtos kenyér.

week3food-saturday.jpg

Vasárnap: Tészta, csirkehússal, okrával. 3 csokis kifli.

week3food-sunday.jpg

Ez lenne az okra:okra.jpg

Vigyázni kell az elkészítésnél. Ha darabolás mellett döntünk, könnyen nyálkás állagúvá válhat. 

Fontos, hogy

  • csak közvetlenül sütés előtt mossuk meg
  • szobahőmérsékletű legyen sütés előtt
  • minél kevesebb helyen vágjuk – minél nagyobb darabokra
  • ahol vágjuk ott határozott mozdulattal
  • a serpenyő, amibe tesszük forró legyen
  • ne öntsünk vizet a serpenyőbe
  • fél órára áztasd ecetes vízbe - erre még nem volt szükségem, a többit betartva eddig még nem lett nyálkás az okrám.

 

Kicsit több, mint 2 hónapja (10,5 hete) csinálom ezt a diétát. Tegnap simán megettem egy tál egészséges ételt – jó sok tayerblad (spenót levél szerűség), fasírtot, krumplipürét. Fél óra múlva egy egész pizzát, majd 2 mazsolás, kissé édes zsemlét és egy jégkrémet. Amit ezzel írni akartam, hogy így 10 hét elteltével már többet eszem, mint például a 3. héten. Szerintem kb. napi 1000 kalóriával többet.

Napközben tele vagyok energiával. Egyáltalán nem vagyok éhes és még mindig fogyok. Igaz csak heti 200 grammot, de ezek már az utolsó kilók, egyébként is lassabban menne. A ruhaméretem már S.

Edzés:

Biciklizem, vagy ellipszis tréneren edzem vagy sétálok.

Bicikli: Autó helyett. Ha Emmát vinni kell valahova vagy ügyeket kell intézni. Hollandiában mindenhol megtalálhatóak a bicikliutak, így nincs nehéz dolgom.
Bölcsőde: 1km. Heti kétszer jár. Azokon a napokon ezt a távot négyszer teszem meg. Tehát összesen 4km.
Nagyszülők: 2,5km – bölcsi mentes napokon Emmát 1,5-2 óra hosszára oda szoktam vinni. Én ilyenkor nem maradok, tehát négyszer teszem meg ezt a távot. (elviszem-hazajövök-visszamegyek-hazahozom) Ez már rögtön 10km, igaz megszakításokkal.

Ellipszis tréner: van itthon. Így, ha rossz az idő kint, kéznél van. (1 órát, könnyű fokozatban) Őszintén szólva nagyon ritkán használom. Inkább ősszel, télen. Emma októberben kezdi az általános iskolát. Itt a 4. szülinapjuk betöltése után kezdenek. Kevesebbet fogok biciklizni, több szabadidőm is lesz. Valószínűleg gyakrabban fogom az ellipszis trénert is használni.

Séta: Emmával. Ő biciklizik, én sétálok. Ez legtöbbször nem több 5km-nél és lassú, sokszor meg is állunk.

Tehát nincs konkrét edzés, inkább itt-ott próbálok kis mozgást beiktatni.

Ennek a diétának a pozitívumai:

Nem kell ezerszer egy nap azon gondolkoznom, hogy most mit egyek. Nem kell leülnöm egy nap többször is ennem. Nem tudom ki, hogy van vele, de evés után kell egy kis idő mire újra „fog az agyam”. Nagyon sok időt megspórolok így. De a legnagyobb pozitívum: bűntudat nélkül, élvezettel eszem. Én imádok enni. Most mikor leülök az asztalhoz annyit eszem, amennyi belém fér és abból, amiből akarok.

Vijay (párom, gyermekeim apja) is ezt a diétát követi. Ő már több éve. Annyi különbséggel, hogy ő hatalmas mennyiséget eszik. Egy tál egészséges ételből legalább hármat megeszik. Utána 10 szelet kenyeret, felvágottal, sajttal vagy éppen mogyoróvajjal. Általában egy 500g-os csokis jégkrémmel zárja az étkezést. Tegnap a 10 szelet kenyér helyett 2 egész, hosszú baguettet evett meg tojással, sajttal.

Ezekben az években semmit sem hízott. Fogyni nem szeretne, nem is kell neki. Tökéletes formában van. 

Én eddig 6,5 kilót fogytam. Most 59kg vagyok. 4-et még jó lenne fogyni, de az első 5,5 volt a legfontosabb. A fogyás már eléggé lelassult, olyan 200 gramm hetente.

Ez a diéta vagy hívhatjuk életformának is, nekem nem csak a fogyásról szól. Fontos volt valami olyat találnom, amit hosszú távon is tudok csinálni hízás nélkül.

3 gyerekkel, itthonról dolgozva nem egyszerű odafigyelni az étkezésre. Ennek a 3 gyereknek teljesen más a napirendje. Lívia (13) és Damian (12) középiskolások különböző órarenddel. Van olyan nap mikor az egyik 8:15-kor megy iskolába, a másik 12:00-kor. Előfordul, hogy 12:00 itthon van az egyik, a másik 17:00-kor. Emellett edzésre járnak, persze nem ugyanazokon a napokon. Edzések 17:30-18:30 között kezdődnek, 19:00-20:30 között érnek véget.

Akkor itt van Emma (3), heti kétszer 3 óra bölcsi, vagy 1-2 óra a nagyszülőknél, de nagyrészt itthon.

Szombatonként Damiannak van focimeccse - minden második héten a városon kívül. Sokszor Vijay reggel 8 fele elindul vele és csak délután 2-3 fele érnek vissza. Vasárnaponként Lívia jár lovagolni. Novembertől kezdve Emma is vasárnaponként jár majd úszni.

Szóval nálunk nincsennek ilyen családi ebédek/vacsorák, ahol mindenki leül az asztalhoz és beszélget.
Olyan van, hogy Lívia hazajön az iskolából, amíg eszik leülök mellé és beszélgetünk a napjáról. Olyan is van, hogy Damian hazajön és vele ülök le beszélgetni. A diéta előtt ilyenkor én is eszegettem. Akkor is, mikor Lívia evett. Akkor is, mikor Damian.
Emma az egyetlen, aki fix időpontokban eszik. Vele is leültem és eszegettem én is.
Persze Vijay se maradjon ki, ettem én vele is.
Ez csak az utóbbi évben volt így, előtte mikor Lívia és Damian egy általános iskolába járt, egy időben voltak itthon, könnyebb volt. Egyszerre evett mindenki.

Ehelyett most kikészítem a különböző ételeket nekik (főtt étel iskolából hazaérvén, szendvics, sütemény később), leülök velük beszélgetni, de én nem eszem.
Reggelit saját maguknak készítik, iskolába is maguknak csomagolnak, amit szeretnének.

Szóval a gyerekek esznek eleget, naponta többször.

Emma este 7-kor megy aludni. Lívia, Damian vagy edzésen van, vagy 6 után elvonulnak a szobájukba. Nálunk délután 2 és 6 óra között telefon mentes időszak van a gyerekek számára. (számítógép van a szobájukban) Ilyenkor kell házi feladatot írni, tanulni, projekteken dolgozni.
Tehát mikor 6 órakor megkapják a telefonjukat, a körülöttük levő világ teljesen megszűnik.

Este 7-től kezdve pedig végre elkezdhetünk enni. (van olyan nap, mikor el kell ugrani, hazahozni Damiant fociról, de ezt Vijay teszi) Közben híreket nézünk, majd Netflix sorozatokat. Olyan ez, mint a megérdemelt jutalom egy teljesített nap után.

Hátránya

Ehhez a mennyiséghez könnyű hozzászokni. Ha valaki abbahagyja ezt a diétát, nagyon nehéz visszaállni az egyszerre kevesebb evésre Vijay szokta mondani, ha többször enne egy nap, minden alkalommal meg tudná enni ezt a mennyiséget.

Tehát ez tényleg egy életforma, nem egy gyors diéta.

Szólj hozzá

diéta fogyás 21 óra böjt 3 óra evés bármennyit enni korlátlan evés